dimarts, 28 de febrer del 2017

Fonaments perceptius del cinema



Representació i moviment:
 
La imatge cinematogràfica està basada en una il·lusió òptica que es sustenta en:
-El moviment de la gravació: La descomposició de la realitat que capta la càmera em fotogrames (successió d'imatges estàtiques).
-El moviment del projector: Reconstrucció de la realitat mitjançant la il·luminació i passat a velocitat dels fotogrames. 



Antecedents del cinema:
El cine, com mitjà de captació del moviment, té uns antecedents llunyans en la història. Els primers intents del ésser humà per captar el moviment i plasmar-lo en una representació artística es remunta a les pintures rupestres.
Les primeres representacions plàstiques narratives estan presents en l'art egipci, grec i romà com és el cas de "La columna de Trajano" on es narra de forma visual la conquesta de la Dàcia per l'emperador romà.



Però l'antecedent més immediat del naixement del cinema es troba amb Étienne-Jules Marey l'any 1874 va ser el primer de desenvolupar una càmara que permetia captar imatges en moviment, el Cronofotògraf.Amb aquest s’obtenien dotze imatges en una placa giratòria que completava la seva revolució en un segon.

Malgrat aquests fets, els pares o creadors del cinema més coneguts són els germans
Lumière. Aquests, l'any 1895, van ser els que van inventar el Cinematògraf, un aparell que tenia la funció de càmara, copiador i projector a la vegada, per això és considerat el primer aparell qualificat de cinema.

Els germans Lumière van produir tot un conjunt de curtmetratges que van tenir molt èxit. La primera projecció va ser a París l'any 1895, i portava el títol de La sortida dels obrers de la Fàbrica Lumière. Però la que es va fer més popular va ser L’arribada d’un tren, que també van produir els Lumière.
Resultado de imagen de la llegada del tren hermanos lumière


















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada