Ull de peix:
Fotografia feta per un objectiu d'ull de peix
Es denominen objectiu ull de peix a aquells objectius els quals tenen un angle de visió extremadament gran, de 180º o més. L'objectiu ull de peix és una forma especial d'objectiu gran angular, la distorsió que s'aconsegueix s'assembla a una imatge reflectida en una esfera. Inicialment van ser desenvolupats per ser usats en meteorologia per estudiar la formació de núvols, convertint-se ràpidament en objectius populars per a fotografia general per la seva aparença distorsionada i única de la imatge.
Gran angular:
Fotografia feta per un ojectiu gran angular
Un gran angular és un objectiu (de càmera de fotos o de cinema) que té una distància focal
més reduïda (35 mm o menys, en format 135) que la d'un objectiu normal,
cosa que li permet captar vistes més àmplies que les de la perspectiva
de l'ull humà.
Objectiu normal:
Fotografia feta per un objectiu normal
Un objectiu normal és un objectiu d'una càmera de fotos o de cinema que mostra una perspectiva semblant a la de l'ull humà. Per convenció s'ha determinat que sigui la diagonal del negatiu que es fa servir.
Teleobjectiu:
Fotografia feta amb un teleobjectiu
Un teleobjectiu és un objectiu d'una càmera fotos o de cinema que té una distància focal més gran que la d'un objectiu normal i, per tant, capta una imatge més restringida que l'ull humà i sembla aproximar aquesta imatge.
Macro objectiu:
Fotografia feta per un macro objectiu
Es denominen objectius macro
aquells especialment dissenyats per enfocar correctament a una
distància molt petita, per aconseguir ampliacions generalment d'1:1 (o
grandària natural) sense requerir equipament addicional. En general, són
objectius dissenyats específicament per a tal fi, gairebé sempre amb longitud focal compresa entre normal i teleobjectiu. Estan minuciosament corregits per treballar a curtes distàncies, el que els fa en general costosos.
Súper gran angular:
Fotografia feta per un objectiu súper gran angular
Són gran angulars amb distàncies focals menors a 28 mm i un angle de visió superior a 80 . Aquests angulars solen ser emprats per a fotografia artística, de naturalesa i fins i tot de nus , per a la consecució de determinats efectes especials que s'obtenen per la seva distorsió de la imatge
Imatge amb poca profunditat de camp:
Imatge amb molta profunditat de camp:
La profunditat de camp:
La profunditat de camp en fotografia i cinematografia és l'espai que hi ha entre dos punts, pròxim i llunyà, de manera que els objectes que hi ha entre aquests dos punts queden enfocats. Els objectes que queden més propers a la càmera que el punt pròxim surten desenfocats, i també els que queden més allunyats que el punt llunyà.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada